Szanowni Państwo,

Na początek chcielibyśmy podziękować za zainteresowanie naszym Projektem. Zapraszamy do zapoznania się z niniejszą propozycją współpracy, która przybliży Państwu idee i założenia naszego przedsięwzięcia. Mamy nadzieję, iż przekona Państwa do wzięcia udziału w naszym Projekcie.

Poniżej znajdą Państwo informacje o celach Projektu, jego przebiegu i dotychczasowej działalności. Zachęcamy do lektury!

Jacek Marszałek, Autor Projektu LED

 

Założenia i realizacja IV edycji LED

Formuła prowadzonych lekcji

  • Projekt składa się z dwóch bloków zajęć: ekonomii oraz edukacji finansowej (program nauczania nie zawiera elementów reklamowych i nie jest sponsorowany przez instytucje finansowe)
  • Lekcje odbywają się 2 razy w miesiącu, każda z nich trwa do 60 minut
  • Lekcje są przystosowane do nauczania dzieci klas IV, V oraz VI szkół podstawowych
  • Zajęcia odbywają się w ramach zajęć dodatkowych w szkole
  • W celu efektywnego prowadzenia lekcji, grupa powinna liczyć od 20 do 25 osób

Tematy lekcji

Ekonomia – I semestr

  1. Czym zajmuje się ekonomia?
  2. Co to jest i skąd się bierze wartość?
  3. O ingerencjach w wymianę.
  4. O korzyściach podziału pracy.
  5. Skąd się wziął i czym jest pieniądz?
  6. Jak pogoń za zyskiem może być dobra?
  7. Czy można sterować cenami?
  8. Co decyduje o rozwoju gospodarczym?
  9. Jak dzielić bogactwo?
  10. O roli własności w społeczeństwie.

Edukacja finansowa – II semestr

  1. Po co mi wolność finansowa?
  2. Co to znaczy być bogatym?
  3. Duże zarobki vs duży majątek.
  4. Aktywa i pasywa – myśleć jak w firmie.
  5. Życie na kredycie.
  6. Po co oszczędzać?
  7. Inwestować! Ale w co i jak?
  8. Inflacja i finanse.
  9. Pieniądz jako dług.
  10. Czy potrafię stać się niezależnym? Gra

Zajęcia

W ramach zajęć dzieci otrzymują potrzebne pomoce naukowe oraz przybory biurowe. Istnieje możliwość przeprowadzenia z dziećmi prelekcji, która pozwoli samym dzieciom, wychowawcom oraz rodzicom na zaznajomienie się z formą i tematyką zajęć. Przeprowadzenie prelekcji nie obliguje do ostatecznego wyboru naszej oferty.

Co już zrobiliśmy?

W roku szkolnym 2011/2012 przeprowadzono pilotażowe lekcje w Szkole Podstawowej nr 310 im. Michała Byliny w Warszawie. Pierwsza edycja przyniosła pozytywne rezultaty. Dzięki przystosowaniu naszych metod nauczania do wieku i oparciu ich na samodzielnym dochodzeniu uczniów do wiedzy, uczestnicy mogli w łatwy i przyjemny sposób zrozumieć otaczające ich relacje społeczne oraz mechanizmy rynkowe.

Kolejne edycje Projektu LED prowadzone są już w całej Polsce. Projekt cieszy się dużym uznaniem zarówno u nauczycieli klas jak i dyrekcji szkół oraz rodziców, na dowód czego chcielibyśmy zacytować fragment opinii wystawionej nam przez dyrekcję szkoły w której prowadzone były lekcje:

„(…) Stwierdzamy, że wiedza z podstaw finansów i ekonomii przekazywana jest dzieciom w sposób jasny i dostosowany do ich wieku. Zajęcia prowadzone są w ciekawy sposób, nie brakuje również gier i zabaw ułatwiających zrozumienie omawianego zagadnienia. Osoba przeprowadzająca zajęcia odznacza się dużą wiedzą, zaangażowaniem i perfekcyjnym przygotowaniem. W efekcie uczniowie chętnie uczestniczą w programie.

Pozostałe referencje dostępne są na naszej stronie: http://mlodyekonomista.pl/referencje/

Kontakt

Z uwagi na skomplikowanie oraz istotę zagadnień ekonomicznych i finansowych w naszym codziennym życiu, edukacja ekonomiczno-finansowa dzieci i młodzieży powinna odgrywać bardzo dużą rolę. Dlatego chcielibyśmy zaoferować Państwu niepowtarzalną okazję do uzupełnienia oferty edukacyjnej o zajęcia związane z tych właśnie dziedzin.

Jeśli wyrażają Państwo zainteresowanie udziałem w Projekcie Lekcje Ekonomii dla Dzieci, bądź chcielibyście Państwo uzyskać dodatkowe informacje na temat Projektu, uprzejmie prosimy o kontakt:

Katarzyna Stryjewska
Koordynator ds. organizacyjnych Projektu
tel.: +48 665 707 729
katarzyna.stryjewska@yahoo.pl